ICCS je Mednarodna raziskava državljanske vzgoje in izobraževanja, ki jo na mednarodni ravni koordinira IEA (Mednarodna organizacija za evalviranje učinkov izobraževanja), v Sloveniji pa Pedagoški inštitut.
Namen raziskave je raziskati, na kakšne načine se mladi v različnih državah (oziroma izobraževalnih sistemih) pripravljajo na (aktivno) državljanstvo. S tem ciljem meri naslednje:
- vednost, konceptualno razumevanje in kompetence na področju državljanske vzgoje in izobraževanja;
- stališča na področju državljanstva in pripravljenosti do (so)delovanja v družbenih oz. državljanskih aktivnostih.
Slovenija sodeluje v raziskavi tretjič (1999 – takrat pod imenom CivEd; 2009, 2016), zato je mogoče prikazati tudi trende med posameznimi cikli raziskave.
V ciklu 2016 je na mednarodni ravni sodelovalo 24 izobraževalnih sistemov, tudi Slovenija. V Sloveniji je sodelovalo 135 šol, 2.844 učencev 8. razredov ter 2.056 učiteljev.
Raziskava se bo na mednarodni ravni zaključila v letu 2018, a vendarle je mogoče predstaviti nekaj ključnih ugotovitev.
Trajanje raziskave: 2014 – 2017
Gradiva
- Prvi rezultati
- Mednarodno poročilo ICCS 2016
- Evropski regionalni modul ICCS 2016
- Nacionalni poročili ICCS 2016