Retorika kot veščina uspešnega javnega prepričevanja ima dolgo tradicijo in tudi po 2500 letih ostaja eno temeljnih orodij našega javnega delovanja. Še več, razskave kažejo, da se je zanimanje zanjo v Evropi povečalo, pogosteje se opredeljujeta tudi vloga in pomen retorike v izobraževanju. Kakšne so razmere pri nas? Ali obstaja v slovenski šoli (in politiki) pripravljenost za sistematično poučevanje retorike? Katere tržno naravnane oblike takšnega izobraževanja so teoretsko utemeljene in ne le skupek »hitrih receptov«? V razpravi se bomo dotaknili različnih pojmovanj retorike, kakor tudi posledic njene prezrtosti v slovenski vzgoji in izobraževanju. Obenem bomo skušali problematizirati tudi “slovenski odnos” do strategij prepričevanja, ki vsaj deloma vpliva tudi na to, kako uspešni bomo v razumevanju slišanega, oblikovanju lastnih stališč, kritični izmenjavi mnenj in nenazadnje tudi v medosebnih odnosih.
Sogovorniki:
- prof. dr. Igor Ž. Žagar,
- Tatjana Zidar,
- doc. dr. Janja Žmavc,
- doc. dr. Jonatan Vinkler.