Pedagoški inštitut je osrednja nacionalna ustanova za raziskovanje vzgoje in izobraževanja. Izvaja temeljne in aplikativne raziskave ter evalvacijske in razvojne študije na vseh področjih vzgoje in izobraževanja.

Pedagoški inštitut je osrednja nacionalna ustanova za raziskovanje vzgoje in izobraževanja. Izvaja temeljne in aplikativne raziskave ter evalvacijske in razvojne študije na vseh področjih vzgoje in izobraževanja.


AKTUALNE NOVICE
INŠTITUTA

Pri založbi Routledge je izšel The Routledge Handbook on the American Dream (Volume 1)


25. 08. 2021

Pri založbi Routledge je izšel The Routledge Handbook on the American Dream (Volume 1), ki sta ga uredila dr. Mitja Sardoč in prof. Robert C. Hauhart. Publikacija prinaša 19 poglavij, ki predstavijo različne razsežnosti tega kompleksnega fenomena (npr. problematika enakih možnosti, socialne mobilnost, meritokracije itn.). Gre za prvo (in najobsežnejšo) tovrstno publikacijo o fenomenu, ki predstavlja ‘destilirano’ različico […]

več

Pedagoški inštitut, Center za kakovost v vzgoji in izobraževanju Korak za Korakom, išče zunanje sodelavce – izvajalce evalvacije – v iniciativi PRIMOKIZ


30. 03. 2020

Iniciativa PRIMOKIZ – celostna podpora družinam z otroki do sedmega leta starosti – stremi h krepitvi celostnega naslavljanja potreb družin z mlajšimi otroki preko vzpostavljanja strategij »družinam z mlajšimi otroki prijazna občina«. Tematiko se bo naslavljalo s pristopom PRIMOKIZ, ki so ga razvili v švicarski fundaciji Jacobs Foundation in je bil implementiran že v Švici, […]

več

Strokovni posvet v okviru Programa mednarodne primerjave dosežkov učencev in učenk PISA 2018


7. 01. 2020

Vljudno vas vabimo na strokovni posvet v okviru Programa mednarodne primerjave dosežkov učencev in učenk PISA 2018 (OECD Programme for International Student Assessment), ki bo v torek, 14. januarja 2020, ob 10. uri v sejni sobi Pedagoškega inštituta (Gerbičeva 62, 1000 Ljubljana). Raziskava PISA tudi tokrat odpira prostor za razpravo o stanju na različnih področjih slovenskega […]

več

PROJEKTI V DELU

Pedagoški inštitut izvaja temeljne, razvojne in aplikativne raziskave na vseh področjih vzgoje in izobraževanja v skladu s svojim poslanstvom.

BRAVEdu

BRAVEdu


Cilj projekta BRAVEdu je okrepiti kapacitete šol za podporo učencev z nizko stopnjo socialne vključenosti pri aktivnem sodelovanju v šolskem življenju in pri doseganju boljših učnih rezultatov z raziskovanjem in analiziranjem politik in praks, ki se izvajajo v Estoniji in ki so omogočile, da je le-ta zmanjšala učinek nizkega SES na dosežke učencev.

več
ETTECEC

ETTECEC


Erasmus+ K2 projekt ETTECEC: zgodnja pozornost inkluziji otrok z motnjami avtističnega spektra v predšolsko vzgojo in varstvo (angl. Early aTTention for the inclusion of children with autism spectrum disorders in Early Childhood Education and Care systems) se osredotoča na izobraževanje in trening vzgojiteljev, s ciljem zmanjševanja razlik in spodbujanjem vključevanja vseh otrok.

več
Evalvacija in spremljanje kakovosti

Evalvacija in spremljanje kakovosti


Gre za operacijo, ki je namenjena evalvaciji in spremljanju kakovosti vzgojno-izobraževalnega sistema preko aktivne udeležbe Republike Slovenije v mednarodnih študijah in raziskavah, kjer so na strani Pedagoškega inštituta vključene aktivnosti v okviru mednarodnih študij PISA, TIMSS 2015, PIRLS, ICCS 2016 in TALIS.

več

Evalvacija in spremljanje kakovosti

Evalvacija in spremljanje kakovosti


Gre za operacijo, ki je namenjena evalvaciji in spremljanju kakovosti vzgojno-izobraževalnega sistema preko aktivne udeležbe Republike Slovenije v mednarodnih študijah in raziskavah, kjer so na strani Pedagoškega inštituta vključene aktivnosti v okviru mednarodnih študij PISA, TIMSS 2015, PIRLS, ICCS 2016 in TALIS.

več
ILSA-PM

ILSA-PM


Leta 2014 smo uspešno pridobili koordinatorstvo mednarodne raziskovalne mreže WERA IRN- PM (World Education Research Association), ki se na globalnem nivoju ukvarja s tematiko mednarodnih raziskav znanja učencev/dijakov, in sicer vseh tistih, v katerih Slovenija sodeluje in jih zanjo izvaja Pedagoški inštitut.

več
Inovativna pedagogika 1:1

Inovativna pedagogika 1:1


Namen projekta je razvijanje inovativnih učnih okolij v šolskem prostoru. Inovativna učna okolja podprta z IKT omogočajo implementacijo inovativne pedagogike 1:1.

več

JEŠT

JEŠT


Glavni cilj projekta je izdelati model raznojezičnosti naklonjenega okolja, ki vključuje razvoj raznojezične kompetence pri posameznikih, uporabo učinkovitih učnih pristopov s podporo informacijsko-komunikacijske tehnologije in jezikovnih virov ter tehnologij, ter omogoča vzpostavitev trajnostnega modela raznojezičnosti vseh deležnikov v celotni vertikali izobraževanja.

več
KAUČ

KAUČ


Cilj projekta je raziskati stanje uporabe učbenikov med učenci in v šolah in prepoznati karakteristike dobrih učbenikov.

več
Le z drugimi smo

Le z drugimi smo


Izobraževalni program Le z drugimi smo je namenjen krepitvi socialnih in državljanskih kompetenc strokovnih delavcev v VIZ. V okviru programa smo pripravili programe izobraževanja na sedmih tematskih področjih (kot v razpisu), ki jih izvajamo v petih seminarjih.

več

Mreža KZK

Mreža KZK


Mreža  za spreminjanje kakovosti Korak za korakom deluje kontinuirano že od leta 2000, v trenutnem šolskem letu je vanjo vključenih 34 VIZ institucij (vrtci in osnovne šole).

več
OBJEM

OBJEM


Projekt se osredotoča na bralno pismenost in razvoj slovenščine. Namen projekta je dvig kompetenc in ravni pismenosti na vseh ravneh izobraževanja.

več
Radikalizacija in nasilni ekstremizem

Radikalizacija in nasilni ekstremizem


Izhodišče predlaganega projekta predstavlja analiza različnih pojmovanj radikalizacije in nasilnega ekstremizma, eksplikacije niza neartikuliranih distinkcij ter pojasnjevanja različnih napetosti, težav in izzivov, ki jih ‘standarda’ analiza te problematike [t.i. ‘varnostna paradigma’] pušča v veliki meri neraziskane.

več

REYN Slovenija

REYN Slovenija


REYN Slovenija je mreža za kakovostno vzgojo in izobraževanje romskih otrok. Povezuje strokovne delavce in aktiviste romske kot tudi drugih narodnosti, ki se na področju zgodnjega razvoja srečujejo z romskimi družinami.

več
ROKA v ROKI

ROKA v ROKI


V okviru projekta bomo razvili, preizkusili in ovrednotili javno dostopno sistemsko orodje, univerzalen program spodbujanja socialno-emocionalnih in medkulturnih (SEM) kompetenc, ki bo temelji na večkulturnosti, prepoznavanju in pozitivnemu odnosu do raznolikosti, z namenom spodbujanja vključevanja, razvoja sprejemajočih in nediskriminatornih učnih okolij za vse učence.

več
SIEUPYC

SIEUPYC


Projekt je osredotočen na socialno vključenost, izobraževanje in urbane politike za majhne otroke.

več
SIRIUS 2.0

SIRIUS 2.0


Namen projekta je spremljanje politik izobraževanja migrantov v različnih državah ter spodbujanje sprememb v EU državah na ravni politik vključevanja migrantskih otrok in mladih.

več
SKUM

SKUM


V okviru projekta se bo izvajala operacija »Razvoj in udejanjanje inovativnih učnih okolij in prožnih oblik učenja za dvig splošnih kompetenc – razvoj sporazumevalnih zmožnosti s kulturno-umetnostno vzgojo.« Namen projekta je nadalje razvijati povezave med VIZ in KU v smeri širitve inovativnih in odprtih učnih okolij, podprtih z novimi pristopi in oblikami poučevanja, v smeri dviga ravni sporazumevalnih zmožnosti in kompetentnosti.

več
Spodbudno učno okolje za motivirano učenje in kakovostno znanje

Spodbudno učno okolje za motivirano učenje in kakovostno znanje


Namen projekta je preučiti vlogo dejavnikov v socialnih kontekstih učenja na različnih ravneh (družbeni, šolski, medosebni, osebni) pri oblikovanju učne motivacije in usvajanju znanja v osnovnih in srednjih šolah. V ta namen bomo oblikovali in empirično preverili model ‘dejavnikov motivacije in znanja’, utemeljen na teorijah učne motivacije, ki predpostavlja oblikovanje učne motivacije v kontekstu socialnih interakcij v procesu učenja in usvajanja znanja.

več
START

START


Cilj projekta je promocija in izboljševanje praks, povezanih s prehodom med različnimi izobraževalnimi konteksti.

več
TOY for Inclusion

TOY for Inclusion


Cilj projekta je boj proti segregaciji romskih otrok in družin ter doseganje socialne kohezije na lokalni ravni, s čimer želimo izboljšati in razviti storitve na področju inkluzivne vzgoje in izobraževanja v zgodnjem otroštvu. Cilj projekta je tudi izboljšati izkušnjo prehoda romskih otrok v lokalne osnovne šole, kar bo pozitivno vplivalo tudi na njihove učne rezultate.

več
Accessibility