Raziskovanje v vzgoji in izobraževanju: mednarodni vidiki vzgoje in izobraževanja.
Urednik(i): Igor Ž. Žagar, Ana Mlekuž
Vrsta gradiva: znanstvena monografija
Leto izdaje: 2020
Obseg: 414 strani
ISBN-13 (PDF): 978-961-270-324-0
ISBN-13 (HTML): 978-961-270-325-7
Način citiranja:
APA
Žagar, I. Ž., Mlekuž, A. (ur.) (2020). Raziskovanje v vzgoji in izobraževanju: mednarodni vidiki vzgoje in izobraževanja. Ljubljana: Pedagoški inštitut.
https://www.doi.org/10.32320/978-961-270-324-0
MLA
Žagar, Igor Ž., Mlekuž, Ana, ur. Raziskovanje v vzgoji in izobraževanju: mednarodni vidiki vzgoje in izobraževanja. Ljubljana: Pedagoški inštitut, 2020.
<https://www.doi.org/10.32320/978-961-270-324-0>
V prostorih Znanstveno-raziskovalnega centra SAZU je 18. in 19. septembra 2019 potekala 4. nacionalna znanstvena konferenca »Raziskovanje v vzgoji in izobraževanju«. Na konferenci je bilo predstavljenih 96 prispevkov (60 znanstvenih in 37 strokovnih) v sedmih sekcijah (Izobraževalne politike, Evalvacija in zagotavljanje kakovosti, Profesionalni razvoj pedagoških delavcev, Učenje in poučevanje, Inovativni pristopi k učenju in poučevanju in Socialni odnosi v vzgoji in izobraževanju), udeležilo pa se je je 161 zainteresiranih posameznikov in posameznic. To je bila do sedaj največja in najbolje obiskana konferenca, ki jo skupaj organiziramo Pedagoški inštitut, SLODRE in CMEPIUS.
Kot plenarna predavatelja sta nastopila dr. Paul Stubbs, Ekonomski inštitut v Zagrebu, s predavanjem Inequality, Poverty and Education in the Post-Yugoslav space: from immobility to inclusion, in prof. dr. Pavel Zgaga, Pedagoška fakulteta Univerze v Ljubljani, ki je predaval na temo Raziskovanje edukacije in edukacijske politike. Recenzijski postopek je uspešno prestalo 23 razširjenih prispevkov s konference, in sicer 4 v kategoriji strokovnih prispevkov in 19 v kategoriji znanstvenih prispevkov. Glede na skupno število predstavljenih prispevkov se številka morda ne zdi velika, vsekakor pa dokaj reprezentativno naslavljajo večino tem, ki jim je konferenca posvetila svojo pozornost.
Vsebina ⎜Contents
Igor Ž. Žagar ▪︎ Uvod
Pavel Zgaga ▪︎ Raziskovanje edukacije in edukacijske politike, ali o razmerju ‘kraljev’ in ‘filozofov’
Paul Stubbs ▪︎ Inequality, Poverty and Education in the Post-Yugoslav Space: from immobility to inclusion?
Znanstveni prispevki
Inovativni pristopi k učenju in poučevanju
- Lilijana Gomerčić ▪︎ Predšolska vzgoja v državah članicah EU (Slovenija, Hrvaška) in nečlanicah (Bosna in Hercegovina, Srbija)
Izobraževalne politike
- Elena Nacevska, Danica Fink Hafner, Barbara Brečko, Tanja Oblak Črnič ▪︎ Evropska študijska mobilnost in karierni načrti mladi
- Maruša Hauptman Komotar ▪︎ Mobilnost študentov v primerjalni perspektivi: Slovenija in Nizozemska
- Barbara Baloh, Silva Bratož ▪︎ Spodbujanje medkulturne zmožnosti s čezmejnimi razredi
- Nebojša Pavlović ▪︎ Social factors and teacher performance evaluation in faculties
Profesionalni razvoj pedagoških delavcev
- Maja Šebjanič Oražem ▪︎ Zaznave učiteljev začetnikov o svojih mentorjih in sodelovanju z njimi
- Irina Lešnik ▪︎ Konsenz o znanstveni terminologiji s področja gledališke pedagogike
- Nika Bedek, Maruša Loboda, Urška Žerak, Janez Vogrinc, Mojca Juriševič ▪︎ Mentalne reprezentacije študentov pedagoških smeri do nadarjenih in njihovega izobraževanja
- Ana Stanovnik Perčič ▪︎ Vpliv mednarodnega sodelovanja na profesionalni razvoj izobraževalcev odraslih
- Lela Vuković ▪︎ Horizontal learning: Teachers as learners in continuing professional development
Socialni odnosi v vzgoji in izobraževanju
- Maja Kuronja, Majda Schmidt Krajnc ▪︎ Zaznava samoučinkovitosti učiteljev učencev z učnimi ter čustvenimi in vedenjskimi težavami
- Tina Pivec, Ana Kozina ▪︎ Dejavniki doživljanja nasilja med mladostniki iz Slovenije, Hrvaške in Švedske
- Valerija Vendramin ▪︎ Nekaj epistemoloških zapiskov o raziskovanju spola v edukaciji
- Simona Tancig ▪︎ Raziskave digitalizacije branja in pisanja ter medijske večopravilnosti – kakšne so spremembe na kognitivnem, čustveno-socialnem in nevrološkem področju ter v učnih dosežkih?
- Monika Mithans, Milena Ivanuš Grmek ▪︎ Besedna interakcija med poukom: kako nanjo vpliva znanje učencev
- Natalija Budinski ▪︎ Mathematical modelling in primary schools-advanced topics at elementary level
- Meleka Asotić, Ajša Bahović Latifović ▪︎ Diverse teaching methods: How to approach to different levelsof anxiety
Strokovni prispevki
Evalvacija in zagotavljanje kakovosti
Inovativni pristopi k učenju in poučevanju
- Aleksandra Stevanović, Snježana Djurdjević, Bojana Sokolović ▪︎ Mini–companies as an essential part of a lifelong learning program for high school students
Profesionalni razvoj pedagoških delavcev
- Silvija Komočar ▪︎ Timsko vodenje in sistematično razvijanje strokovnih timov v vrtcu v luči profesionalnega razvoja
- Zsofia Hangyal ▪︎ Internationalisation of the curriculum: A case study from Hungary
Učenje in poučevanje
- Ana Gorše ▪︎ Bralni test v 3. razredu na OŠ Loka Črnomelj
- Vesna Kostić, Jelena Mucić, Jovana Vasić ▪︎ The opinion of the teachers and the pupils on teaching and learning at elementary school “Jovan Dučić”