Nastavitve

Piškotke uporabljamo za boljše delovanje spletne strani.

Aktiven

Med nujne piškotke spada sejni piškotek in ostali piškotki, ki so nujno potrebni za delovanje strani.

Ni piškotkov za prikaz

Založništvo

Organizirana predšolska vzgoja v izzivih družbenih sprememb.


Avtor(ji): Tatjana Vonta


Vrsta gradiva: znanstvena monografija


Leto izdaje: 2009


Obseg: 226 strani


ISBN-13 (PDF): 978-961-270-026-3


ISBN-13 (HTML): 978-961-270-026-3


Povezava: PDF HTML


Način citiranja:


APA:
Vonta, T. (2009). Organizirana predšolska vzgoja v izzivih družbenih sprememb. Ljubljana: Pedagoški inštitut.
https://www.doi.org/10.32320/978-961-270-026-3

MLA:
Vonta, Tatjana. Organizirana predšolska vzgoja v izzivih družbenih sprememb. Ljubljana: Pedagoški inštitut, 2009.
<https://www.doi.org/10.32320/978-961-270-026-3>


Monografija prikazuje razvoj najpomembnejših pedagoških idej in modelov v organizirani predšolski vzgoji v treh osnovnih poglavjih. V prvem delu podrobneje analiziramo začetke organizirane predšolske vzgoje v obdobju začetkov industrializacije do konca dvajsetega stoletja. Pri tem osvetljujemo vlogo intuitivno-humanističnih pristopov, začetkov znanstvenih osnov, progresivno pedagogiko, pedocentrizem, sovjetsko pedagogiko, razcvet in kompenzacijske modele šestdesetih let dvajsetega stoletja ter nove znanstvene podmene, ki so se razvile v tem obdobju. Sledi mu prikaz najbolj aktualnih idej v sodobnosti med katerimi največ pozornosti namenjamo demokratizaciji družbe, zagotavljanju otrokovih pravic, novim spoznanjem o delovanju in razvoju možganov, partnerstvu z družinami, razumevanju kakovosti z vidika otrok, družin, skupnosti in izvajalcev ter nujnosti profesionalnega razvoja za zagotavljanje kakovosti. Sodobne zahteve dokumentiramo z odzivi v praksi. V zadnjem delu pa skušamo opozoriti tudi na smeri razvoja ob predpostavkah o spreminjanju tistih družbenih dejavnikov, ki vplivajo na področje vzgoje in izobraževanja.
Razumevanje razvoja in razlogov za spreminjanje temeljnih podmen v organizirani predšolski vzgoji je ključnega pomena za razumevanje sodobnih dogajanj na področju. Ta so v zadnjih nekaj letih podvržena celi vrsti družbenih sprememb ter sprememb znanstvenih paradigem, ki temeljijo na otrokovih pravicah, kulturno pogojenih vplivih okolja ter novih spoznanjih o razvoju in delovanju možganov v najzgodnejšem obdobju življenja ter pomenu zgodnjega razvoja za razvoj posameznika in družbe v celoti in opozarjajo na nujnost in ekonomsko upravičenost investiranja v zgodnji razvoj in učenje z vidika razvijanja človeškega kapitala, enakosti, zdravja in socialnega razvoja. Tako področje predšolske vzgoje danes bolj kot kdaj koli v preteklosti pridobiva posebno mesto in postaja del strateških usmeritev nacionalnega in globalnega razvoja.

Dostopnost