Raziskovanje v vzgoji in izobraževanju: izobraževanje učiteljic in učiteljev za raziskovalno učenje in poučevanje.
Urednik(i): Ana Mlekuž, Igor Ž. Žagar
Vrsta gradiva: znanstvena monografija
Leto izdaje: 2024
Obseg: 236 strani
ISBN-13 (PDF): 978-961-270-357-8
ISBN-13 (HTML): 978-961-270-358-5
Način citiranja:
APA
Mlekuž, A., Žagar, I. Ž. (ur.) (2024). Raziskovanje v vzgoji in izobraževanju: izobraževanje učiteljic in učiteljev za raziskovalno učenje in poučevanje. Ljubljana: Pedagoški inštitut.
https://www.doi.org/10.32320/978-961-270-357-8
MLA
Žagar, Igor Ž., Mlekuž, Ana, ur. Raziskovanje v vzgoji in izobraževanju: izobraževanje učiteljic in učiteljev za raziskovalno učenje in poučevanje. Ljubljana: Pedagoški inštitut, 2024.
<https://www.doi.org/10.32320/978-961-270-357-8>
Vse večji poudarek na učenju in poučevanju, ki temelji na raziskovanju, kaže na preobrazbo na področju izobraževanja in poklicnega razvoja učiteljic ter učiteljev. Pričujoča monografija Raziskovanje v vzgoji in izobraževanju: izobraževanje učiteljic in učiteljev za raziskovalno učenje in poučevanje ponuja obsežen pregled tematik, kako lahko izobraževalni sistemi v programe usposabljanja učiteljic in učiteljev vključijo raziskovalne spretnosti ter s tem spodbujajo učinkovitejše in prilagodljivejše prakse poučevanja.
V današnjem hitro razvijajočem se izobraževalnem okolju sposobnost raziskovanja ni več omejena na akademsko sfero. Za učiteljice in učitelje je sposobnost izvajanja in uporabe pedagoških raziskav ključnega pomena pri spodbujanju na dokazih temelječih praks ter zagotavljanju, da so pedagoške strategije usklajene s trenutnim razvojem in z različnimi potrebami razredov. Poglavja v tej monografiji tako izražajo enotno sporočilo: če učiteljice in učitelje opremimo z raziskovalnimi kompetencami, s tem ne le krepimo njihovo strokovno rast, temveč tudi izboljšujemo izobraževalne rezultate na vseh ravneh.
Ena od osrednjih tem, ki se pojavlja v poglavjih, je dvojna vloga, ki jo morajo imeti učiteljice in učitelji kot izobraževalke in izobraževalci ter raziskovalke in raziskovalci. Ta dvojna vloga zahteva razvijanje miselnosti, ki ceni raziskovanje, kritično mišljenje in refleksivno prakso. Učiteljice in učitelji, ki so usposobljene in usposobljeni, da svoje učilnice obravnavajo kot dinamične prostore za raziskovanje in inovacije, se lahko bolje odzovejo na edinstvene izzive svojih učenk in učencev. Vsebina te monografije se poglobi v različne vidike tega pristopa in se prevprašuje, kako je tako za učiteljice in učitelje kot za učenke in učence mogoče oblikovati učno okolje za spodbujanje teh kompetenc.
Vsebina ⎜Contents
- Ana Mlekuž • Predgovor: Izobraževanje učiteljic in učiteljev za raziskovalno učenje in poučevanje
- Mateja Pšunder, Andreja Kozmus • Kako so slovenski učitelji zadovoljni s svojim poklicem in zakaj je to pomembno?
- Tanja Pavlič • Težave učiteljic ob stiku z družinsko tematiko pri poučevanju v praksi
- Mateja Mlinar, Petra Bozovičar • Uporaba različnih metod skupinske refleksije in njeni učinki na kolektiv strokovnega osebja v vrtcu
- Katarina Grom • Primerjava prepričanj med vzgojitelji in učitelji o strokovnih izpopolnjevanjih na področju (pred)opismenjevanja
- Marija Ropič Kop, Nika Vizjak Puškar • Učinek prepoznavanja in poimenovanja črk na zmožnost prepoznave začetnega ter končnega glasu v besedi, na pisanje črk in besed ter na branje besed v začetku 1. razreda
- Maja Kerneža • Spletno branje in učenje v osnovni šoli: metode in priprava učiteljev za digitalno pismenost
- Maša Vidmar, Igor Peras, Manja Veldin, Michaela Wright, Franziska Reitegger • Razumevanje perspektive mladih glede predstavitve izobraževalnih vsebin, vključenih v digitalni program za krepitev duševnega zdravja
- Igor Peras • Doživljanje medvrstniškega nasilja: primerjava držav na podlagi raziskave PISA 2018
- Joca Zurc • Raziskovanje mnenj študentov o visokošolskem študiju s pomočjo metodološkega pristopa fokusne skupine
- Maša Vidmar, Ana Kozina, Manja Veldin, Tina Pivec, Igor Peras • Longitudinal Analysis of COVID-19 Anxiety and Mental Well-being during Lockdown: The Role of Emotional Self-efficacy and Mindfulness Practices in Slovenian Adults – Insights for Post-Pandemic Mental Health and Education
- Johanna Amalia Robinson, Anton Gradišek, Danilo Bevk, Nevenka Bogataj • Skupnostno učenje odraslih kot ogrodje za občansko znanost