Raziskovanje v vzgoji in izobraževanju: digitalizacija vzgoje in izobraževanja – priložnosti in pasti.
Urednik(i): Ana Mlekuž, Igor Ž. Žagar
Vrsta gradiva: znanstvena monografija
Leto izdaje: 2023
Obseg: 278 strani
ISBN-13 (PDF): 978-961-270-351-6
ISBN-13 (HTML): 978-961-270-352-3
Način citiranja:
APA
Mlekuž, A., Žagar, I. Ž. (ur.) (2023). Raziskovanje v vzgoji in izobraževanju: digitalizacija vzgoje in izobraževanja – priložnosti in pasti. Ljubljana: Pedagoški inštitut.
https://www.doi.org/10.32320/978-961-270-351-6
MLA
Žagar, Igor Ž., Mlekuž, Ana, ur. Raziskovanje v vzgoji in izobraževanju: digitalizacija vzgoje in izobraževanja – priložnosti in pasti. Ljubljana: Pedagoški inštitut, 2023.
<https://www.doi.org/10.32320/978-961-270-351-6>
V 21. stoletju se je področje izobraževanja zaradi razvoja tehnologije in digitalizacije znašlo na prelomnici. V zadnjih nekaj desetletjih so namreč digitalne tehnologije prodrle v vse vidike sodobnega življenja ter spremenile način komuniciranja, dela ter vzpostavljanja in vzdrževanja medčloveških odnosov. Vse to pa vpliva tudi na področje izobraževanja, ki je kot temelj človeškega napredka in družbenega razvoja dinamičen proces in ki se razvija v skladu s spreminjajočimi se potrebami izobraževalcev_k, učencev_k in širšega družbenega konteksta. Digitalna revolucija je na področje izobraževanja vnesla korenite spremembe, za katere so značilni široka povezljivost, hiter dostop do velike količine informacij in nova komunikacijska orodja, kar je sprožilo spremembo paradigme v načinu pridobivanja, razširjanja in uporabe znanja. Sklenemo lahko, da je na področju izobraževanja digitalizacija, še posebej v času po pandemiji, prinesla novo obdobje, ki postavlja pod vprašaj stare pedagoške paradigme in na novo opredeljuje vloge tako izobraževalnih politik, izobraževalcev_k, učencev_k in ostalih deleženikov, povezanih s tem področjem.
Pričujoča monografija z naslovom »Raziskovanje v vzgoji in izobraževanju: Digitalizacija vzgoje in izobraževanja – priložnosti in pasti« se osredotoča na kompleksne spremembe, ki jih prinaša digitalizacija ter vključevanje digitalnih tehnologij v izobraževalne procese, ter ponuja različne razmisleke ter poglede na ta proces, saj razčlenjuje večplastne razsežnosti te spremembe in preučuje zapleteno mrežo politik, ki jo podpirajo. Sestavljena je iz dveh delov, od katerih je vsak posvečen samostojnemu, a kljub temu prepletenemu vidiku te digitalne preobrazbe.
Vsebina ⎜Contents
Digitalizacija vzgoje in izobraževanja
- Valerija Vendramin • Edukacijska tehnologija, digitalne neenakosti in prikriti kurikulum
- Simona Tancig • Vzgoja in izobraževanje med kognitivnimi in čustveno-socialnimi spretnostmi v digitalni dobi – interdisciplinarni pogledi
- Borut Čampelj, Petra Bevek • Do razvoja digitalne strategije šole preko vrednotenja obstoječih digitalnih praks
- Bernarda Moravec, Simona Slavič Kumer, Borut Čampelj, Petra Bevek • Samovrednotenje prečnih veščin učencev na STEM-področjuv projektu ATS STEM
- Nataša Planko • Pomembnost utrjevanja osnovnega računalniškega znanjapri otrocih z lažjo motnjo v duševnem razvoju
- Maja Kerneža • Uresničevanje ciljev književne didaktike z izpolnjevanjem profila književne osebe na družbenem omrežju Facebook
- Jože Cvetko • Tehnično in digitalno domišljen pristop k racionalizaciji porabe pitne vode
Izobraževalne politike v dobi digitalizacije
- Manja Veldin, Maša Vidmar, Ilaria Farinella, Gaja Jamniker Krevh • Enhancing Knowledge and Skills in Autism Spectrum Disorders: Initial and Continuous Professional Development for Early Childhood Educators in Five European Countries
- Maša Vidmar, Manja Veldin, Ilaria Farinella • Od ločenih k enovitim sistemom predšolske vzgoje: primerjava izobraževalnih programov za strokovne delavce
- David Janet, Gašper Cankar • Zagotavljanje kakovosti pri vrednotenju preizkusov nacionalnega preverjanja znanja
- Tim Prezelj • Kvalitativna analiza vsebin s področja spolne vzgoje v učnih načrtih
- Janja Tekavc • Med šolo in športom: dvojna kariera slovenskih dijakinj športnic in dijakov športnikov
- Špela Javornik, Jure Novak • Students’ civic participation in Slovenia, Italy and Croatia in association with students’ socioeconomic background (Secondary analysis of ICCS 2016)
- Igor Peras, Ana Kozina, Maša Vidmar, Manja Veldin, Tina Pivec • Razlogi za manj stresno doživljanje drugega in tretjega vala epidemije covida-19: pristop kvalitativnega raziskovanja