Raziskovanje v vzgoji in izobraževanju: medsebojni vplivi raziskovanja in prakse.
Urednik(i): Igor Ž. Žagar, Ana Mlekuž
Vrsta gradiva: znanstvena monografija
Leto izdaje: 2021
Obseg: 400 strani
ISBN-13 (PDF): 978-961-270-339-4
ISBN-13 (HTML): 978-961-270-340-0
Način citiranja:
APA
Žagar, I. Ž., Mlekuž, A. (ur.) (2021). Raziskovanje v vzgoji in izobraževanju: medsebojni vplivi raziskovanja in prakse. Ljubljana: Pedagoški inštitut.
https://www.doi.org/10.32320/978-961-270-339-4
MLA
Žagar, Igor Ž., Mlekuž, Ana, ur. Raziskovanje v vzgoji in izobraževanju: medsebojni vplivi raziskovanja in prakse. Ljubljana: Pedagoški inštitut, 2021.
<https://www.doi.org/10.32320/978-961-270-339-4>
9. in 10. septembra 2020 je v prostorih Znanstveno raziskovalnega centra SAZU potekala 5. nacionalna znanstvena konferenca »Raziskovanje v vzgoji in izobraževanju«. Na konferenci, katere tema je bila Medsebojni vpliv raziskovanja in prakse, je bilo tokrat, zaradi omejitev povezanih z epidemijo, predstavljenih le 51 prispevkov, odvile pa so se tudi 3 panelne razprave.
Vsebina ⎜Contents
Igor Ž. Žagar ▪︎ Namesto uvoda
Znanstveni prispevki
Evalvacija in zagotavljanje kakovosti
- Milena Ivanuš Grmek, Monika Mithans, Polona Jančič Hegediš ▪︎ Kaj vpliva na učiteljevo izbiro učbenika?
- Manja Veldin, Ana Mlekuž, Tina Vršnik Perše, Mateja Brejc, Svetlana Jurko ▪︎ Ustvarjanje vključujoče šolske kulture: Usposabljanje po meri ravnateljev_ic
- Marija Ropič Kop, Saša Klar Zadravec ▪︎ Zmožnost učencev v branju besed v začetku 1. razreda
Izobraževalne politike
- Valerija Vendramin ▪︎ »Kako smo postali posthumani?«: o človeku, tehnologiji in izobraženju
- Marjanca Ajša Vižintin ▪︎ O migracijah v šoli: od izseljensko-priseljenske perspektive do življenjskih zgodb
- Katarina Grom ▪︎ Zagotavljanje višje kakovosti razvijanja pismenosti z vidika vertikalnega povezovanja preopismenjevalnih spretnosti med Kurikulom za vrtce in Učnim načrtom za slovenščino
Socialni in čustveni vidiki (raznolikosti) v vzgoji in izobraževanju
- Igor Peras, Tina Pivec ▪︎ Vizualno in besedilno spletno nasilje v osnovni in srednji šoli: vloga različnih psihosocialnih dejavnikov
- Tina Pivec, Ana Kozina ▪︎ Medvrstniško nasilje med študentkami in študenti: vloga kazalnikov pozitivnega razvoja mladih
- Špela Javornik, Pascale Emily Pečnik ▪︎ Vloga socialno-ekonomskega statusa pri državljanskih aktivnostih osmošolcev v Sloveniji (Sekundarna analiza ICCS 2016)
- Jasmina Mirčeva, Mirna Macur ▪︎ Prispevek k proučevanju besedilnih spretnosti mladih v Sloveniji
Učenje in poučevanje
- Nina Žavbi, Alida Bevk ▪︎ Govorne prvine pri osnovnošolskem pouku retorike
- Tanja Rupnik Vec, Mojca Suban ▪︎ Kako formativno spremljanje pri pouku matematike vpliva na matematično znanje in doživljanje kompetentnosti za učenje matematike?
- Andrej Kirbiš, Monika Lamot ▪︎ Izobrazba, splošna stališča do cepljenja ter namera za cepljenje proti gripi in covidu-19 v Sloveniji: analiza štirih anketnih vzorcev
- Igor Peras, Manja Veldin, Ana Kozina, Maša Vidmar, Tina Pivec ▪︎ Učitelji v obdobju prve razglasitve epidemije COVID-19: analiza psihološkega delovanja in viri podpore
- Tina Cupar, Danijela Lahe, Andrej Kirbiš ▪︎ Odnos med vzgojnimi stili, vpletenostjo staršev in šolsko uspešnostjo mladih v Sloveniji
- Alenka Lipovec, Nika Kores, Igor Pesek, Vesna Zmazek, Blaž Zmazek ▪︎ Video razlage na Razlagamo.si: analiza vsebine in značilnosti
- Janja Tekavc ▪︎ Uvajanje čuječnosti v študijski proces
Strokovni prispevki: primeri dobrih praks
- Mateja Režek ▪︎ Učeče se skupnosti kot del kompetentnega sistema podpore za strokovne delavce: primer dveh slovenskih vrtcev
- Janja Majer Kovačič ▪︎ Profesionalni razvoj učiteljev in uporaba »ABC learning design« pristopa
- Jasmina Bunšek ▪︎ Prehajanje med reprezentacijami števil kot pokazatelj razumevanja pojma števil pri predšolskih otrocih