Raziskovanje v vzgoji in izobraževanju: učenje in poučevanje na daljavo – izkušnje, problemi, perspektive.
Urednik(i): Ana Mlekuž, Igor Ž. Žagar
Vrsta gradiva: znanstvena monografija
Leto izdaje: 2022
Obseg: 208 strani
ISBN-13 (PDF): 978-961-270-343-1
ISBN-13 (HTML): 978-961-270-344-8
Način citiranja:
APA
Mlekuž, A., Žagar, I. Ž. (ur.) (2022). Raziskovanje v vzgoji in izobraževanju: učenje in poučevanje na daljavo – izkušnje, problemi, perspektive. Ljubljana: Pedagoški inštitut.
https://www.doi.org/10.32320/978-961-270-343-1
MLA
Žagar, Igor Ž., Mlekuž, Ana, ur. Raziskovanje v vzgoji in izobraževanju: učenje in poučevanje na daljavo – izkušnje, problemi, perspektive. Ljubljana: Pedagoški inštitut, 2022.
<https://www.doi.org/10.32320/978-961-270-343-1>
Pandemija covida-19 je imela hude posledice za področje vzgoje in izobraževanja, saj je bilo zaradi zaprtja šol potrebnih veliko prilagoditev izobraževalnega procesa. Številni_e učitelji_ce so s pomočjo digitalnih tehnologij poučevanje iz učilnice prenesli_e v digitalno okolje, učenci_ke pa so se tako srečali_e z novimi načini učenja in poučevanja na daljavo. Ob tem pa sta pandemija covida-19 ter učenje in poučevanje na daljavo spodbudila nekatere bistvene razprave o vprašanjih na področju vzgoje in izobraževanja, kot so npr. reforme na področjih ocenjevanja, kurikuluma, pedagogike, pravičnosti v izobraževanju itn. Vse to so področja, ki jih je potrebno ponovno analizirati in razumeti tudi z vidika učenja ter poučevanja na daljavo in kot taka zahtevajo bolj niansirane, kritičnejše oblike analize, ki jih lahko uporabimo pri pripravi strategij za odzivanje področja vzgoje in izobraževanja na izredne razmere.
Pričujoča monografija je tako poskus prvega pregleda raziskav oziroma analiz, ki so nastale v slovenskem izobraževalnem prostoru v času pandemije covida-19. Nekatere izmed njih se neposredno dotikajo učenja in poučevanja na daljavo, druge pa so v tem času nastale ter se učenja in poučevanja na daljavo dotikajo le posredno.
Vsebina ⎜Contents
- Ana Mlekuž • Predgovor: Pomen raziskovanja v vzgoji in izobraževanju v času učenja in poučevanja na daljavo
- Klaudija Šterman Ivančič • Učiteljevo poučevanje in motivacija za branje: razlike po spolu in izobraževalnem programu
- Maja Kerneža • Opismenjevanje učencev prvega vzgojnoizobraževalnega obdobja v luči dela na daljavo v izrednih razmerah
- Marija Ropič Kop, Saša Klar Zadravec • Učinek branja besed na branje neumetnostnega besedila in bralno razumevanje
- Maja Melinc Mlekuž • Pouk slovenščine v Furlaniji – Julijski krajini med epidemijo covida-19: raziskovalna spoznanja in metodološki okvir za pripravo gradiv
- Nika Šušterič, Veronika Tašner, Katja Koren Ošljak, Tanja Oblak Črnič • Pandemična edukacija: izkušnje in doživljanje šolanja na daljavo pri učencih in dijakih v Sloveniji
- Eva Podovšovnik, Tilen Smajla • Stališča univerzitetnih študentov do orodij za poučevanje na daljavo in do učenja in poučevanja tujega jezika stroke na daljavo v času epidemije covida-19
- Igor Peras, Urška Štremfel • Zagotavljanje socialne vključenosti v izobraževanju na podlagi dobrih praks Irske in Portugalske
- Mateja Režek, Tina Mervic • Medinstitucionalne učeče se skupnosti: metoda za zagotavljanje mehkega prehoda iz vrtca v osnovno šolo
- Mateja Brejc, Mihaela Zavašnik, Ana Mlekuž • Priložnosti in izzivi profesionalnega učenja in sodelovanja ravnateljev v Sloveniji