STAIRS: Stakeholders Together Adapting Ideas to Readjust Local Systems to Promote Inclusive Education
Vodja projekta na PI: dr. Maša Vidmar (2019), dr. Urška Štremfel (2020-2022)
Center: Center za evalvacijske študije
Spletna stran projekta: https://stairs.tpf.hu/en
Časovno obdobje trajanja projekta: 31.1.2019 – 31.1.2022
Namen in cilj projekta:
Nadgraditev nacionalnih prizadevanj ter zagotavljanje dodane vrednosti z dobrimi praksami drugih evropskih držav (Irska, Portugalska) na področju zagotavljanja socialne vključenosti v izobraževanju. Pri tem se osredinjamo predvsem na razvoj sodelovalnih pristopov različnih deležnikov na šolski in lokalni ravni pri zagotavljanju enakih izobraževalnih možnosti učencev/učenk in dijakov/dijakinj z nizkim socialno-ekonomskim statusom ter dijakov/dijakinj s posebnimi potrebami v poklicnem izobraževanju in usposabljanju.
Aktivnosti projekta:
V sodelovanju z nacionalnimi eksperti:
- Razširiti in poglobiti razumevanje (nacionalnih) izzivov na področju (Nacionalno poročilo);
- Identificirati dobre prakse drugih držav na področju (študijski obiski Irska, Portugalska in http://eslplus.eu/);
- Oblikovati priporočila za uporabo dobrih praks v nacionalnem prostoru (Nacionalni prilagoditveni načrt in spletna usposabljanja);
- Oblikovati priporočila za uporabo dobrih praks v evropskem prostoru (Evropski prilagoditveni načrt).
Povzetki dobrih praks se nahajajo na ESLportal-u:
Irske dobre prakse:
- Delivering Equality of Opportunity in Schools (DEIS)
- Limerick DEIS Primary Schools’ Literacy Initiative
- Special Education Initiative
- Transforming Education through Dialogue (TED) Project
- Youthreach Programme
Portugalske dobre prakse:
- A School for Everyone
- Inclusion Practices in a Rural Environment – the Case of José Saramago Cluster of Schools and Educational Territory of Priority Intervention
- Promoting Inclusion and Valuing Vet Courses
- Curriculum Enrichment Activities
- Modular Training for the Unemployed without Upper-secondary Qualification
- Learning Courses to Improve Employability and to Enhance Social and Professional Inclusion
Gradiva
- Nacionalno poročilo projekta STAIRS
- Nacionalni prilagoditveni načrt projekta STAIRS
- Vabilo na spletno strokovno razpravo – Krepitev socialne vključenosti v izobraževanju: ugotovitve projekta STAIRS
- Povzetek nacionalnega prilagoditvenega načrta projekta STAIRS
- Evropske prilagoditvene smernice projekta STAIRS
- STAIRS mednarodni webinar: Learn to do more for inclusive education
Partnerji v projektu:
- Tempus Public Foundation (Budimpešta, Madžarska) (vodilni partner);
- Pedagoški inštitut (Ljubljana, Slovenija);
- Center za poklicno izobraževanje Republike Slovenije (Ljubljana, Slovenija);
- Universidade Lusófona de Humanidades e Tecnologias (Lizbona, Portugalska);
- Mary Immaculate College (Limerick, Irska);
- Županija Varaždin, Oddelek za izobraževanje, kulturo in šport (Varaždin, Hrvaška);
- Centre of Applied Research and Continuing Education (Písek, Češka republika).
Vir/financer: EACEA, Erasmus KA3 – Social Inclusion