Vljudno vabljeni na simpozij z naslovom Kako (re)definirati vlogo humanistike na področju vzgoje in izobraževanje v tehnizirani dobi, ki ga organiziramo na Pedagoškem inštitutu v sklopu praznovanja 60-letnice inštituta.
Moderator:
doc. dr. Igor Bijuklič, znanstveni sodelavec, Pedagoški inštitut
Razpravljalci_ke:
izr. prof. dr. Mirjam Milharčič Hladnik, ISIM ZRC SAZU
prof. dr. Darko Štrajn, PI, upokojen
prof. dr. Pavel Zgaga, UL PeF, upokojen
Datum in ura : sreda, 22. januar 2025, ob 12.00
Lokacija: sejna soba Pedagoškega inštituta (Gerbičeva 62, Ljubljana)
Vsebina simpozija: Kako (re)definirati vlogo humanistike na področju vzgoje in izobraževanje v tehnizirani dobi
Prvi v seriji simpozijev ob 60. obletnici ustanovitve Pedagoškega inštituta bo skušal odpreti premislek o bodočih možnostih, vlogah in nalogah humanistike v izobraževanju.
Humanizem in humanistika, ki sta se skozi zgodovino razvijala kot opozicija absolutnim resnicam teologije, eksaktnosti modernega naravoslovja in aplikativnosti dela družboslovja, se danes lahko soočata z novo dominantno pozicijo. Nad vse omenjene se namreč vzpostavlja nova, osamosvojena igralka – moderna tehnika. Ta oblikuje enodimenzionalen pogled na svet kot na univerzum sredstev, kjer mora vse, vključno s človekom in znanjem, služiti zagotavljanju popolnega funkcioniranja.
Ne glede na vse fascinantne dosežke današnji tehnični napredek proizvaja tudi novo conditio humana, in sicer nevarno vrzel med različnimi človeškimi zmožnostmi, najbolj izrazito med tem, kaj vse lahko izumljamo, proizvajamo, povzročamo, in na drugi strani človeško zmožnostjo predstavljanja, razumevanja in ubesedovanja učinkov našega tehničnega početja.
Razpravljalci_ke simpozija bodo iskali odgovore na vprašanje, ali je v humanistiki in kritiki humanizma še moč najti izhodišča za kultivacijo tistih človeških kapacitet, ki bi nam omogočale zmanjšanje razkoraka ter boljše razumevanje dejanskih in potencialnih učinkov tehnične realnosti, ki smo jo ustvarili.
Informacije o vseh simpozijih in vabljenih predavanjih so objavljene na povezavi.