Napovedujemo prvo VABLJENO PREDAVANJE v sklopu praznovanja 60-letnice Pedagoškega inštituta.
Naslov predavanja: Caring Schools: Impact of Social-Emotional and Character Education on Children’s Development in School and in Life
Datum in ura predavanja: sreda, 5. februar 2025, ob 17.00
Lokacija: projekcijska soba Mestnega muzeja Ljubljana, Gosposvetska 15, Ljubljana
Prijava na predavanje: obrazec za prijavo na vabljeno predavanje
Vsebina predavanja: Caring Schools: Impact of Social-Emotional and Character Education on Children’s Development in School and in Life
V vabljenem predavanju bo prof. dr. Tina Malti, klinična psihologinja in profesorica psihologije na Univerzi v Torontu, naslovila naslednji vprašanji:
- Kako lahko podpremo socialni in čustveni razvoj ter razvoj vrlin v šolskem kontekstu?
- Kako podpora empatiji v vzgoji in izobraževanju vpliva na razvoj otrok (v šoli in kasneje v življenju)?
Izhajala bo iz svojih znanstveno-raziskovalnih ugotovitev in ponudila vpoglede v podporne načine vzgojno-izobraževalnega delovanja šol. Na podlagi omenjenih znanstveno- raziskovalnih ugotovitev raznolikih kontekstov bo pojasnila povezanost socialnega in čustvenega razvoja ter razvoj vrlin z duševnim zdravjem in učno uspešnostjo otrok. Predstavila bo tudi pomen in uporabo teh spoznanj v družbi.
Predstavitev predavateljice: prof. dr. Tina Malti, klinična psihologinja, profesorica psihologije na Univerzi v Torontu in prejemnica prestižne štipendije na Univerzi v Leipzigu (Alexander von Humboldt Professorship)
Prof. dr. Tina Malti je klinična psihologinja, profesorica psihologije na Univerzi v Torontu in prejemnica prestižne petmilijonske štipendije na Univerzi v Leipzigu (Alexander von Humboldt Professorship). Je ustanovna direktorica Centra za raziskovanje razvoja in duševnega zdravja otrok z usmeritvijo na spremembe politik (Centre for Child Development, Mental Health, and Policy) na Univerzi v Torontu, ustanovna direktorica Humboldtovega znanstveno-raziskovalnega centra za raziskovanje razvoja otrok (Humboldt Science Center for Child Development) na Univerzi v Leipzigu in aktualna predsednica vplivnega mednarodnega združenja s področja razvojne psihologije (International Society for the Study of Behavioural Development).
Svojo raziskovalno pot je začela z doktorskim študijem razvojne psihologije na inštitutu Max Planck (Institute for Human Development, Jacobs Center for Productive Youth Development) ter nadaljevala na Univerzi Harward.
V zadnjih dveh desetletjih je Tina Malti izvajala in vodila številne multidisciplinarne raziskave s ciljem razvoja intervencij in politik v podporo pozitivnemu razvoju in duševnemu zdravju otrok. Na osnovi svojih raziskovalnih ugotovitev in ob zasledovanju humanističnega pristopa njena raziskovalna skupina razvija in preizkuša strategije v pomoč otrokom pri doseganju njihovega polnega potenciala ter premoščanje negativnih učinkov nespodbudnih okolij.
V tesnem sodelovanju z lokalnimi in mednarodnimi skupnostmi Tina Malti, temelječ na raziskovalnih ugotovitvah, razvija podporne mehanizme preprečevanja nasilnih in travmatičnih izkušenj otrok iz raznolikih okolij. Ker sama prihaja iz multikulturnega okolja, se tudi v svojem v svojem raziskovalnem delu povezuje z raziskovalkami in raziskovalci iz preko 20 držav in petih kontinentov.
Delovala je kot urednica vplivnih znanstvenih revij in medanordno priznanih učbenikov s področja razvojne psihologije (Child Development, Handbook of child and adolescent aggression).
Na Pedagoškem inštitutu bomo v letu 2025, ob 60-letnici delovanja inštituta, organizirali pet znanstveno-strokovnih SIMPOZIJEV z naslovom »Vprašanja vzgoje in izobraževanja« ter štiri VABLJENA PREDAVANJA mednarodno priznanih raziskovalk in raziskovalcev s področja vzgoje in izobraževanja. Z izbranimi vsebinamo želimo predstaviti ter spodbuditi strokovno razpravo o aktualnih temah s področja vzgoje in izobraževanja. Napoved simpozijev in vabljenih predavanj je na povezavi.
Raziskovanje čustvenih in socialnih vidikov vzgoje in izobraževanja na Pedagoškem inštitutu
Raziskovanje čustvenih in socialnih vidikov vzgoje in izobraževanja je ena izmed osrednjih raziskovalnih tem Pedagoškega inštituta. V zadnjem desetletju so raziskovalke in raziskovalci inštituta v mednarodni perspektivi razvijali ter eksperimentalno preverjali učinke socialnih in čustvenih vidikov učenja in poučevanja pri učenkah in učencih ter strokovnih delavkah in delavcih.
Pod vodstvom izr. prof. dr. Ane Kozina je Pedagoški inštitut na tem področju v evropskem prostoru prevzel eno izmed vodilnih vlog z dvema zaporednima in nadgrajujočima evropskima raziskovalnima projektoma: (1) ROKA V ROKI: Socialne in čustvene spretnosti za nediskriminatorno in vključujočo skupnost (celostni pristop) (2): ROKA V ROKI: Opolnomočenje učiteljic in učiteljev v Evropi za spoprijemanje s kariernimi izzivi preko podpore socialnim in čustvenim kompetencam ter sprejemanju različnosti.
Pri tem je projekt ROKA V ROKI v evropskem prostoru prepoznan kot najbolj perspektiven raziskovalni projekt s področja kariernega razvoja učiteljic in učiteljev.
Raziskava se nadaljuje v okviru temeljnega raziskovalnega projekta Model pozitivnega razvoja učiteljic in učiteljev – Preplet notranjih (motivacijskih, čustvenih in kognitivnih) in zunanjih (šolskih in sistemskih) virov med šolskim letom.