TOY4Participation: Spodbujanje aktivne participacije in demokratičnega udejstvovanja, ki prispeva k spreminjanju skupnosti v inkluzivnih okoljih za najmlajše otroke.

Vodja projekta na PI: Mateja Mlinar

Izvajalci_ke projekta na PI: dr. Jerneja Jager, Petra Zgonec

Center: Center za kakovost v vzgoji in izobraževanju Korak za korakom

Trajanje projekta: 1. 1. 2024 – 31. 12. 2026

 

Projekt TOY4Participation temelji na smiselnem vključevanju tudi mlajših otrok v odločanje. Ob zavedanju, da lahko že v najzgodnejšem obdobju otroci sodelujejo pri oblikovanju vseživljenjskih participativnih praks, poskuša projekt dopolniti obstoječe mehanizme vključevanja in obravnavati potrebo, da so tudi mlajši otroci vključeni v odločanje kot aktivni nosilci v zadevah, ki so zanje pomembne.

Projekt izhaja iz inovativnega pristopa TOY4Inclusion, s pomočjo katerega smo partnerji pred leti vzpostavili Knjižnice igrač. Te v lokalnih skupnostih predstavljajo vključujoče prostore za neformalno izobraževanje in druženje otrok ter njihovih družin, predvsem tistih iz ranljivih okolij.

Splošni cilj projekta TOY4Participation je spodbujanje smiselnega vključevanja otrok, starih od 0 do 10 let, v odločitve glede oblikovanja in delovanja Knjižnic igrač v svojem okolju, da bi te postale učinkovite platforme za državljansko izobraževanje in sodelovanje v skupnosti.

 

Rezultati projekta:

Razvoj, preizkušanje ter diseminacija orodja TOY4Participation Toolkit, ki bo vključeval konceptualni okvir ter zbirko pristopov in metodologij, ki jih je mogoče prilagoditi in uporabljati tako v formalnih in neformalnih oblikah zgodnjega izobraževanja. Namen projekta je okrepiti Knjižnice igrač, da postanejo prostor, ki ima vpliv na širšo skupnost ter na odločevalce. In da omogočijo, da je vključevanje vseh otrok, zlasti tistih, ki običajno nimajo svojih predstavnikov, del strukture lokalnega, nacionalnega in evropskega oblikovanja politik in izobraževalne prakse.

 

V projektu sodelujemo:

  • Stichting International Child Development Initiatives, Nizozemska (kot vodilni partner);
  • Skola Dokoran – Wide Open School no, Slovaška;
  • Izglitibas Iniciativu Centrs – Center for Education Initiatives, Latvija;
  • Partners for Democratic Change Hungary, Partners Hungary Alapitvany, Madžarska;
  • Pučko otvoreno učiliste Korak po Korak – Open Academy Step by Step, Hrvaška;
  • Labor and Health Social Initiatives – lhsi, Ukrajina;
  • Associazione 21 luglio e.t.s., Italija;
  • International Step by Step Association – ISSA, Nizozemska;
  • Za nashite deca fondacia – For our Children Foundation, Bolgarija;
  • Cubo libro aps – Aps Cubo Libro, Italija;
  • Pedagoški inštitut, Slovenija.

 

Vir oziroma financer:

Projekt je sofinanciran s strani centraliziranega programa Evropske unije CERV (Državljani, enakost, pravice in vrednote / Citizens, Eqality, Rights, Values).

Dostopnost