Na 9. znanstveni konferenci podeljena priznanja za najboljše doktorsko delo, za izjemne dosežke in za življenjsko delo raziskovalcem in raziskovalkam s področja vzgoje in izobraževanja

V sredo, 25. septembra 2024, dopoldne so bila v okviru 9. znanstvene konference o raziskovanju v vzgoji in izobraževanju z naslovom Umetna inteligenca v vzgoji in izobraževanju podeljena priznanja, ki jih kot najvišje priznanje na področju vzgoje in izobraževanja raziskovalcem podeljuje Pedagoški inštitut. V letu 2024 so bila podeljena priznanja za najboljše doktorsko delo, priznanje za izjemne dosežke in za življenjsko delo na področju vzgoje in izobraževanja. Priznanji za najboljše doktorsko delo v letu 2024 sta prejela dr. Urška Žerak in dr. Tadej Košmerl, priznanje za izjemne dosežke je v letu 2024 prejel izr. prof. dr. Iztok Devetak, priznanji za življenjsko delo pa izr. prof. dr. Slavko Gaber in zaslužni prof. dr. Zdenko Medveš. Priznanja je podelila red. prof. dr. Jurka Lepičnik Vodopivec, predsednica Slovenskega društva raziskovalcev na področju edukacije (SLODRE), ki je vse prisotne in prejemnike priznanja nagovorila: »V letu 2024 je imela komisija za podelitve priznanj težje delo kot pretekla leta, prejeli smo več predlogov in jih skrbno obravnavali. Izbrali smo najboljše, najbolj zaslužne, ki bodo danes prejeli priznanja. Zahvala vsem za pripravo predlogov, predvsem pa prejemnikom priznanj za njihovo predano delo na področju raziskovanja vzgoje in izobraževanja.« Zaradi bolezni se je opravičil prejemnik priznanja za življenjsko delo, zaslužni prof. dr. Zdenko Medveš, v njegovem imenu je priznanje prevzela izr. prof. dr. Klara Skubic Ermenc, predstojnica Oddelka za pedagogiko in andragogiko FF UL.

Priznanji za najboljše doktorsko delo na področju raziskovanja vzgoje in izobraževanja za leto 2024 sta prejela dr. Urška Žerak in dr. Tadej Košmerl.

Dr. Urška Žerak je v doktorskem delu z naslovom »Vzgojni stili staršev in stili vodenja učiteljev v odnosu do samoregulacijskega učenja pri učencih osnovne šole« z večplastno analizo dejavnikov družbenega in šolskega okolja kot socialnih dejavnikov pokazala pomen avtoritativne vzgojne naravnanosti staršev in učiteljev. Več informacij o doktorskem delu dr. Urške Žerak na povezavi.

Dr. Tadej Košmerl je v doktorskem delu z naslovom »Izobraževanje odraslih za trajnostni razvoj v kontekstu globalnih razvojnih ciljev« z interdisciplinarnim pristopom iz več zornih kotov pokazal pomen izobraževanja odraslih za doseganje treh ključnih dimenzij trajnostnega razvoja: okoljske, družbene in ekonomske. Več informacij o doktorskem delu dr. Tadeju Košmerl je dostopnih na povezavi.

Priznanja za izjemne dosežke na področju raziskovanja vzgoje in izobraževanja za leto 2024 je prejel red. prof. dr. Iztok Devetak.

Red. prof. dr. Iztok Devetak največ pozornosti namenja preučevanjem razumevanja pojmov kemije okolja s poudarkom na ciljih trajnostnega razvoja, in zelene in trajnostne kemije na vseh ravneh šolanja, ter uporabi trojne narave kemijskih pojmov pri poučevanju kemije z aplikacijo obogatene (dopolnjene) resničnosti poučevanja kemije. Več informacij o izjemnih dosežkih izr. prof. dr. Iztoka Devetaka je dostopnih na povezavi.

Priznanja za življenjsko delo na področju raziskovanja vzgoje in izobraževanja v letu 2024 sta prejela izr. prof. dr. Slavko Gaber in zaslužni prof. dr. Zdenko Medveš.

Izr. prof. dr. Slavko Gaber je s svojim raziskovalnim, pedagoškim in širšim strokovnim delom na področju vzgoje in izobraževanja pionir v slovenskem in tudi v mednarodnem prostoru. Raziskovalno delo, s katerim se je uveljavil tako doma kot v tujini, odlikujejo korektnost, natančnost, vztrajnost in širina. Ob raziskovalnem pa je zanj prav tako, če ne še bolj, pomembno njegovo pedagoško delo. Pod njegovim mentorstvom je v sodelovanju s študenti tako leta 2009 nastala prva Časovna banka v Sloveniji, v času pandemije COVID-19 pa spletna platforma Pomočnik učitelj. Leta 2000 je pomagal ustanoviti Center za študij edukacijskih politik in socialnih inovacij na PEF UL. Močno je vplival tudi na upravljanje izobraževalnih sistemov v času pred osamosvojitvijo Slovenije in po njej. Po eni strani kot raziskovalec in pedagoški delavec, po drugi strani pa kot minister za šolstvo in šport ter poslanec v Državnem zboru Republike Slovenije. Več informacij o življenjskem delu izr. prof. dr. Slavka Gabra je dostopnih na povezavi.

Red. prof. dr. Zdenko Medveš je zaslužni profesor Univerze v Ljubljani. V svojem znanstvenem in strokovnem delovanju je posegel na zelo različna pedagoška raziskovalna področja, med katerimi velja izpostaviti štiri: analizo razmerja med splošno in poklicno izobrazbo, klasifikacijo zgodovinskih in sodobnih paradigmatskih pogledov na vzgojo in izobraževanje, vprašanje temeljnih vzgojnih ciljev javnega šolstva in vprašanje pravičnosti delovanja šolskega sistema v primerjavi s prosvetnimi politikami v evropskem prostoru. Njegovo delo je bilo ves čas razpeto med proučevanjem teoretskih vprašanj in njihovo praktično aplikacijo. Pomembno je njegovo mednarodno delovanje, saj se je uveljavil kot mednarodni ekspert za razvoj in kasneje reformiranja poklicnega šolstva. Impresivno je tudi njegovo publicistično delovanje v času po upokojitvi, poleg akademskih objav tudi kritični zapisi in intervjuji v javnih medijih. Več informacij o življenjskem delu red. prof. dr. Zdenka Medveša je dostopnih na povezavi.

Dostopnost