Na otvoritvi 9. znanstvene konference o raziskovanju in vplivu umetne inteligence na področju vzgoje in izobraževanja

V sredo, 25. septembra 2024, se je v prostorih Filozofske fakultete Univerze v Ljubljani začela 9. znanstvena konferenca Raziskovanje v vzgoji in izobraževanju: Umetna inteligenca v vzgoji in izobraževanju. V uvodnem delu so prisotne nagovorili red. prof. dr. Mojca Schlamberger Brezar, dekanja Filozofske fakultete Univerze v Ljubljani, izr. prof. dr. Klara Skubic Ermenc, predstojnica Oddelka za pedagogiko in andragogiko Filozofske fakultete Univerze v Ljubljani, red. prof. dr. Jurka Lepičnik Vodopivec, predsednica Slovenskega društva raziskovalcev na področju edukacije (SLODRE), in mag. Ana Mlekuž v imenu direktorja Pedagoškega inštituta, prof. dr. Igorja Ž. Žagarja. Sledilo je predavanje Lidije Kralj iz European Digital Education Hub.

Dr. Mojca Schlamberger Brezar, dekanja FF UL, je pozdravila udeležence in izpostavila temo znanstvene konferenca: »Znanstvena konferenca  je namenjena diseminaciji raziskav. V letu 2024 ste kot osrednji predmet izbrali umetno inteligence. Na eni strani jo izobraževalne institucije pozdravljamo, po drugi strani pa smo do nje zadržane. Pomisleki so povezani predvsem z etiko uporabe.«
Dr. Klara Skubic Ermenc, predstojnica Oddelka za pedagogiko in andragogiko FF UL, je poudarila pomen povezovanje raziskovalcev: »Pedagoški inštitut, kot motor znanstvene konference, povezuje raziskovalce in raziskovalke s področja vzgoje in izobraževanja. Povezovanja raziskovalcev v današnjem kompetitivnem znanstvenem svetu ni nikoli preveč. Tema letošnje konference je umetna inteligenca, ki je vedno bolj v ospredju, pa vendar o njenem vplivu na vzgojo in izobraževanje vemo zelo malo.«
Dr. Jurka Lepičnik Vodopivec, predsednica SLODRE, je pojasnila izbiro teme in se navezala na podelitev priznanj, ki bo sledila plenarnemu predavanju: »Temo znanstvene konference smo izbrali spomladi. Želeli smo obravnavati temo, ki izziva raziskovalce s področja vzgoje in izobraževanja in o njej vemo zelo malo. Že po prvih odzivih smo ugotovili, da smo se odločili prav. Po dveh dneh predavanj bo kot češnja na tortici sledila okrogla miza, na kateri bomo dobili odgovore na vprašanja in hkrati spoznali nove izzive, ki nas bodo usmerjali pri raziskovanju.«
Mag. Ana Mlekuž je v imenu direktorja Pedagoškega inštituta, dr. Igorja Ž. Žagarja, poudarila, da se je konferenca uveljavila in vsako leto privablja stalno število udeležencev: »Zahvala Filozofski fakulteti Univerze v Ljubljani za gostovanje. V devetih letih se je konferenca uveljavila v vzgojno-izobraževalnem prostoru tako med raziskovalci in raziskovalkami kot strokovnimi delavci in delavkami. Tudi v letu 2024 bomo na konferenci podelili priznanja za najboljše doktorsko delo, za izjemne dosežke in za življenjsko delo. Konferenco bomo začeli danes s plenarnim predavanjem Lidije Kralj, jutri pa s plenarnim predavanjem dr. Colina de la Higuere. Znanstvena konferenca se bo zaključila z okroglo mizo z naslovom »Med upanjem in zaupanjem: umetna inteligenca danes in jutri, ki bo jutri popoldan.«

Sledilo je plenarno  predavanje Lidije Kralj iz European Digital Education Hub z naslovom The Future of Learning and Teaching: AI’s Role in Education, Challenges, and Opportunities, nato pa podelitev priznanj. Priznanji za najboljše doktorsko delo v letu 2024 sta prejela dr. Urška Žerak in dr. Tadej Košmerl, priznanje za izjemne dosežke je prejel red. prof. dr. Iztok Devetak, priznanji za življenjsko delo pa izr. prof. dr. Slavko Gaber in zaslužni red. prof. dr. Zdenko Medveš.

V popoldanskem delu so potekale predstavitve prispevkov, razdeljene v šest sekcij: Evalvacija in zagotavljanje kakovosti, Profesionalni razvoj pedagoških delavcev v dobi digitalizacije, Socialni in čustveni vidiki v vzgoji in izobraževanju, Šola in družba, Učenje in poučevanje v času umetne inteligence,  Izkušnje in dileme digitalizacije v vzgojno-izobraževalnih institucijah – primeri dobrih praks.

V četrtek, 26. septembra 2024, se bo konferenca začela s plenarnim predavanjem dr. Colina de la Higuere z Univerza v Nantesu, Francija z naslovom Integrating Artificial Intelligence into Education: Practical Applications and Deep-Rooted Implications. Sledile bodo predstavitve prispevkov v zgoraj omenjenih sekcijah in zaključila z okroglo miza z naslovom Med upanjem in zaupanjem: umetna inteligenca danes in jutri, ki jo bo moderiral dr. Ernest Ženko z Univerze na Primorskem. Razpravljavci bodo dr. Marko Grobelnik z Inštituta Jožef Stefan, dr. Vida Groznik s Fakulteta za računalništvo in informatiko Univerze v Ljubljani, klinični psiholog s Pediatrične klinike UKC dr. David Gosar, dr. Tine Kolenik, Institute of Synergetics and Psychotherapy Research, Paracelsus Medical University Salzburg, dr. Franc Mali s Fakultete za družbene vede UL, dr. Marko Robnik-Šikonja s Fakultete za računalništvo in informatiko UL in dr. Marko Uršič s Filozofske fakulteta UL.

Dostopnost